گروه تئاتر کوچک بوکان - شهر دزدها عنوان داستان کوتاهى از ايتالو کالوينو نویسنده ایتالیایی است
شهر دزدها عنوان داستان کوتاهى از
ايتالو کالوينو
نویسنده ایتالیایی
است
شهر دزدها عنوان داستان کوتاهى از
ايتالو کالوينو
نویسنده ایتالیایی
است
فرمالیسم
وتئاتر فرمالیستی
انواع کمدی


مینیمالیسم چیست؟
نویسنده: مینا مسروری
هنرمند اسماعیل احمدیان

![]()



دیالوگ در نمایش نامه
بررسی دیالوگ نویسی در نمایش نامه
هستی هیچ
یاداشتی درباره ی پرفورمنس آرت
« بازخانی ــ نویسی ها، بخش نخست: ملکوت »
اثر نیما زاغیان
برد صدا،
تنفس دیافراگمی،
ریشه دار کردن صدا
یکی از نگرانی های بازیگران تئاتر اینست که صدایشان شنیده نشود
در واقع صدای بازیگر تئاتر باید بی آنکه وضوح و دقت خود را از دست دهد و بی آنکه بدون دلیل صدایش <بلند> شود تمام سالن را بپوشاند.
آنچه در اینجا مطرح است خصوصیتی است که بدان <برد>صدا میتوان گفت که با «حجم »صدا تفاوت دارد.
در توضبح این دو اصطلاح میگوییم حجم صدا به بلند یا آهسته بودن صدا اشاره دارد (با زیر یا بم بودن- ارتفاع- صدا اشتباه نشود).
بلند بودن صدا به تنهایی کافی نیست چنانکه مسلما"شما شاهد آن بوده اید که هنرپیشه ای با صدای بسیار بلند سخن میگویدولی چیزی از کلماتش فهمیده نمیشود-
البته صدای بلند یا حجم زیاد در برخی از صحنه ها لازم است.
اما برد صدا به نفوذ و رسائی آن اشاره دارد.
وقتی هنر پیشه ای بتواند با صدای آهسته(حجم کم)آنچنان سخن بگوید که گفته هایش در تمام سالن به وضوح شنیده شود میگوئیم صدای وی دارای بُرد خوبی است.
بقیه در ادامه مطلب

![]()
توضیح مختصر در مورد مکتب هاي ادبي و هنري
ساختار و گرایشات در هنر مفهومی




ﺗﺌﺎﺗﺮ ﻓﯿﺰﯾﮑﺎﻝ ﻭ ﻣﺘﻦ
/ ﻓﻠﯿﻢ ﻣﮏ ﺩﺭﻣﺎﺕ/
ﺗﺮﺟﻤﻪ ﯼ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﻓﺮﺯﺍﺩ
“The Abbey Theatre 1899-1999 Form and pressure” Robert Welch, Oxford University press, 1999”