گروه تئاتر کوچک بوکان - شهر دزدها عنوان داستان کوتاهى از ايتالو کالوينو  نویسنده ایتالیایی است

شهر دزدها عنوان داستان کوتاهى از
ايتالو کالوينو 
نویسنده ایتالیایی
است

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان -فرمالیسم

   

فرمالیسم

وتئاتر فرمالیستی 

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان -انواع کمدی

انواع کمدی 

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان -مروری بر نمایشنامه ی "سرود آدمک" اثر پیتر وایس،  و دیالکتیک در تئاتر اپیک  به

مروری بر نمایشنامه ی "سرود آدمک" اثر پیتر وایس،

و دیالکتیک در تئاتر اپیک

بهناز بوذری
پیتر وایس
ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان -فرآیند تبدیل هملت به ماشین بازخوانی اقتباس هاینر مولر از ویلیام شکسپیر  رامتي

فرآیند تبدیل هملت به ماشین بازخوانی اقتباس هاینر مولر از ویلیام شکسپیر

رامتين شهبازي
ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - پرسوناژ چندپاره در تئاتر پست‌دراماتیک:  نگاهی به نمایش‌نامه‌های سالار زنان و

پرسوناژ چندپاره در تئاتر پست‌دراماتیک:

نگاهی به نمایش‌نامه‌های سالار زنان و تجربه‌های اخیر

– بخش نخست

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - مینیمالیسم چیست؟ نویسنده: مینا مسروری


مینیمالیسم چیست؟
نویسنده: مینا مسروری

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - معرفی یک پیشکسوت تئاتر/ –  هنرمند اسماعیل احمدیان

معرفی یک پیشکسوت تئاتر/ –

هنرمند اسماعیل احمدیان 

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - هیجان‌نمایی یا اکسپرسیونیسم (Expressionism)

هیجان‌نمایی یا اکسپرسیونیسم (Expressionism)

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - حجم‌گرایی یا کوبیسم ( Cubisme)فرانسه: ۱۹۰۷ - ۱۹۱۴

حجم‌گرایی یا کوبیسم ( Cubisme)فرانسه: ۱۹۰۷ - ۱۹۱۴

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - آینده‌گری (Futurism) ایتالیا: ۱۹۱۰ - ۱۹۳۰

آینده‌گری (Futurism) ایتالیا: ۱۹۱۰ - ۱۹۳۰

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - دادائیسم (Dadaism) سوئیس: ۱۹۱۶ - ۱۹۳۰

دادائیسم (Dadaism) سوئیس: ۱۹۱۶ - ۱۹۳۰

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - دیالوگ در نمایش نامه  بررسی دیالوگ نویسی در نمایش نامه

دیالوگ در نمایش نامه

بررسی دیالوگ نویسی در نمایش نامه

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان -یاداشتی درباره ی پرفورمنس آرت

 

رنج ِ ملال؛ سرود ِ زوال

   هستی هیچ

یاداشتی درباره ی پرفورمنس آرت
« بازخانی ــ نویسی ها، بخش نخست: ملکوت »
اثر نیما زاغیان

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - بُرد صدا، تنفس دیافراگمی،ریشه دار کردن صدا  (2)

بُرد صدا، تنفس دیافراگمی،ریشه دار کردن صدا

(2)

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان -پرورش صدا و بیان بازیگر تئاتر

برد صدا،

تنفس دیافراگمی،

ریشه دار کردن صدا

یکی از نگرانی های بازیگران تئاتر اینست که صدایشان شنیده نشود

در واقع صدای بازیگر تئاتر باید بی آنکه وضوح و دقت خود را از دست دهد و بی آنکه بدون دلیل صدایش <بلند> شود تمام سالن را بپوشاند.

آنچه در اینجا مطرح است خصوصیتی است که بدان <برد>صدا میتوان گفت که با «حجم »صدا تفاوت دارد.

در توضبح این دو اصطلاح میگوییم حجم صدا به بلند یا آهسته بودن صدا اشاره دارد (با زیر یا بم بودن- ارتفاع- صدا اشتباه نشود).

بلند بودن صدا به تنهایی کافی نیست چنانکه مسلما"شما شاهد آن بوده اید که هنرپیشه ای با صدای بسیار بلند سخن میگویدولی چیزی از کلماتش فهمیده نمیشود-

البته صدای بلند یا حجم زیاد در برخی از صحنه ها لازم است.

اما برد صدا به نفوذ و رسائی آن اشاره دارد.

وقتی هنر پیشه ای بتواند با صدای آهسته(حجم کم)آنچنان سخن بگوید که گفته هایش در تمام سالن به وضوح شنیده شود میگوئیم صدای وی دارای بُرد خوبی است.

بقیه در ادامه مطلب 

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - آینده‌گری  (Futurism)  ایتالیا: ۱۹۱۰ - ۱۹۳۰

آینده‌گری

(Futurism)

ایتالیا: ۱۹۱۰ - ۱۹۳۰

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - دادائیسم (Dadaism) سوئیس: ۱۹۱۶ - ۱۹۳۰

دادائیسم (Dadaism) سوئیس: ۱۹۱۶ - ۱۹۳۰

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان -مقدمه‌ی تنسی ویلیامز بر نمایش کامینو رئال     تنسی ویلیامز | دانیال مهران‌زاد

مقدمه‌ی تنسی ویلیامز بر نمایش کامینو رئال

 

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - بالیدن و کسب تجربه با نان و عروسک

بالیدن و کسب تجربه با نان و عروسک

برگردان: سلما محسني اردهالی

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان -کانسپچوال آرت(هنر مفهومی) Conceptual Art/ مقاله.

کانسپچوال آرت(هنر مفهومی) Conceptual Art/ مقاله.

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - توضیح مختصر در مورد مکتب هاي ادبي و هنري

توضیح مختصر در مورد مکتب هاي ادبي و هنري

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - ساختار و گرایشات در هنر مفهومی

ساختار و گرایشات در هنر مفهومی

 

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - هنر و مفهوم (بخش دوم)

هنر و مفهوم (بخش دوم)

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - هنر و مفهوم (بخش اول)

"هنر و مفهوم" در "حرفه: هنرمند"

 

شماره تابستان 1393 نشریه چشم‌نواز و حرفه‌ای "حرفه: هنرمند" منتشر شد.
این شماره دربردارنده بخش‌های مختلفی است از جمله پرونده‌ای درباره عکاسی ایتالیا، پرونده‌ای درباره هنرگردان (کیوریتر) به مثابه مولف، نقدهایی بر نمایشگاههای اخیر هنرمندان و مباحثی نظری درباره نقد هنر.
بخش "پنجره بسته" این شماره درباره هنر مفهومی است و شامل دو مقاله "شکل به مثابه مفهوم" از کریم نصر و "هنر و مفهوم" از محمدمنصور هاشمی.
"هنر و مفهوم" ضمن طرح اندیشه‌های جوزف کاسوت به نقد تقلیل هنر به مفهوم می‌پردازد و می‌کوشد نسبت این دو را که به معنایی ذیل نسبت هنر و فلسفه می‌گنجد بررسی کند.
در ادامه مقاله هنر ومفهوم درج می شود . 
ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - تحلیل بازیگری از نگاه کنستانتین استانیسلاوسکی

تحلیل بازیگری از نگاه کنستانتین استانیسلاوسکی

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - مارینا آبراموویچ به روایت لوری اندرسون ـ ۲     پویا شهرابی | نسترن گوران |

مارینا آبراموویچ به روایت لوری اندرسون ـ ۲

 

۳
ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - نمارینا آبراموویچ به روایت لوری اندرسون     پویا شهرابی | نسترن گوران |

مارینا آبراموویچ به روایت لوری اندرسون

 

۱
ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - ﺗﺌﺎﺗﺮ ﻓﯿﺰﯾﮑﺎﻝ ﻭ ﻣﺘﻦ  / ﻓﻠﯿﻢ ﻣﮏ ﺩﺭﻣﺎﺕ/  ﺗﺮﺟﻤﻪ ﯼ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﻓﺮﺯﺍﺩ

ﺗﺌﺎﺗﺮ ﻓﯿﺰﯾﮑﺎﻝ ﻭ ﻣﺘﻦ

/ ﻓﻠﯿﻢ ﻣﮏ ﺩﺭﻣﺎﺕ/

ﺗﺮﺟﻤﻪ ﯼ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﻓﺮﺯﺍﺩ

 

 

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - ساختار دراماتیک  فریتاگ     گوستاو فریتاگ | مریم دادخواه |

ساختار دراماتیک

فریتاگ

 

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان -تئاتر اپیک چیست؟”     والتر بنیامین | نیما عیسی پور و محمد رضایی راد |   1 (2

تئاتر اپیک چیست؟”

 

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - تئاتر اَبی     رابرت ولچ | نرگس روشن |

تئاتر اَبی

 

۱۹۹۳_Wonderful_Tennessee_01_Abbey_Theatre-500x400

 

 
برگرفته از بخش هایی از کتاب:

“The Abbey Theatre 1899-1999 Form and pressure” Robert Welch, Oxford University press, 1999”

 

ادامه نوشته

گروه تئاتر کوچک بوکان - سوررئالیسم چیست؟

سوررئالیسم چیست؟

ادامه نوشته